16 серпня 2012 року м. Каховка
Згідно рішення Ради суддів України № 34 від 09 липня 2012 року, в рамках Моніторингу стану незалежності суддів в Україні – 2012, метою якого є здійснення аналізу стану незалежності, неупередженості та доступності правосуддя в Україні, розроблення відповідних рекомендацій для вирішення проблемних питань і удосконалення діяльності судів, органів суддівського самоврядування та інших органів судової влади, Каховським міськрайонним судом Херсонської області 15 серпня 2012 року проведене опитування громадян – відвідувачів суду.
З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян Каховським міськрайонним судом 30 липня 2012 року на веб-сторінці суду та інформаційному стенді (дошці) у приміщенні суду розміщені відповідні оголошення.
Згідно з планом проведення опитування громадян – відвідувачів суду, протягом 15 серпня 2012 року всім відвідувачам Каховського міськрайонного суду Херсонської області відповідальний представник апарату суду пропонував заповнити анкети.
Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати: усього в опитуванні взяли участь 37 громадян – відвідувачів Каховського міськрайонного суду, результати опитування наведені у статистичному звіті. Крім того, один відвідувач відмовився від заповнення анкети, посилаючись на те, що він не розуміє українську мову.
І По першому питанню анкети щодо оцінки відвідувачами суду зручності умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Незадовільно – 2, що становить 5,4%;
Задовільно – 6, що становить 16,21%;
Добре – 16, що становить 43,24%;
Відмінно – 9, що становить 24,32%;
Важко сказати – 4, що становить 10,81%.
По другому питанню анкети щодо оцінки повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Незадовільно – 1, що становить 2,7%;
Задовільно – 7, що становить 18,91%;
Добре – 15, що становить 40,54%;
Відмінно – 12, що становить 29,72%;
Важко сказати – 2, що становить 5,4%.
По третьому питанню анкети щодо оцінки ефективності організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність, з урахуванням поштового перебігу, надіслання судом повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість перенесення судових засідань; додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ тощо) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Незадовільно – 6, що становить 16.21%;
Задовільно – 5, що становить 13,5%;
Добре – 17, що становить 45,94%;
Відмінно – 6, що становить 16,21%;
Важко сказати – 3, що становить 8,1%;
По четвертому питанню анкети щодо коректного та ввічливого ставлення суддів до відвідувачів суду (сторін по справі) отримані наступні результати (кількість відповідей):
Ні – 1, що становить 2,7%;
Скоріше ні – 1, що становить 2,7%;
Скоріше так – 9, що становить 24,32%;
Так – 25, що становить 67,56%;
Важко сказати – 1, що становить 2,7%.
По п’ятому питанню анкети щодо коректного та ввічливого ставлення працівників апарату суду до відвідувачів суду отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 1, що становить 2,7%;
Скоріше ні – 0;
Скоріше так – 5, що становить 13,5%;
Так – 27, що становить 72,97%;
Важко сказати – 4, що становить 10,81%.
По шостому питанню анкети щодо незалежності та неупередженості суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду отримані наступні відомості (кількість відповідей):
Ні – 1, що становить 2,7%;
Скоріше ні – 2, що становить 5,4%;
Скоріше так – 3, що становить 8,1%;
Так – 29, що становить 78,37%;
Важко сказати – 2, що становить 5,4%.
ІІ. Аналізуючи отримані під час проведення опитування громадян - відвідувачів суду відомості, слід зазначити, що відмічений високий рівень:
- зручностей умов перебування громадян в суді (двадцять п’ять осіб оцінили як «добре» та «відмінно», що становить 67,56%);
- повноти, якості та доступності інформації в суді (двадцять сім осіб оцінили як «добре» та «відмінно», що становить 72,97%); Таким чином більшість респондентів вважають достатнім обсяг інформації, який розміщений на стендах у приміщенні суду та на сайті суду.
- ефективності організації роботи суду (двадцять три особи оцінили як «добре» та «відмінно», що становить 62,16%); Крім того, шість осіб негативно оцінили ефективність роботи суду та виставили оцінку «незадовільно», трьом особам було важко сказати свою думку щодо цього питання.
Щодо питань про коректне та ввічливе ставлення суддів та працівників апарату до відвідувачів суду позитивну оцінку («скоріше так» та «так») надали тридцять чотири (91,89%) та тридцять два відвідувача (86,48%) відповідно. Дві особи надали негативну оцінку.
Щодо думки громадян про незалежність та неупередженість суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду – вона є неоднозначною, оскільки майже всі опитувані (тридцять дві відповіді, що становить 86,48% від загальної кількості опитуваних) відповіли - «скоріше так» та «так», але ж негативну оцінку «ні» та «скоріше ні» надали дві особи (5,4%), також двом опитуваним було важко відповісти на це питання.
Відвідувачі суду висловлювали побажання щодо проведення судами круглих столів, семінарів з правової тематики з участю представників суддівського корпусу.
ІІІ. Отримані результати обробки анкет свідчать про те, що ступінь доступності, незалежності та неупередженості правосуддя є високою.
Вважаємо за доцільне запланувати на 2013 рік ведення обліку громадської думки про роботу суду на підставі регулярного суспільного моніторингу шляхом розміщення аналогічного анкетного листа на веб-сторінках судів.
В.о. Голови Каховського
міськрайонного суду Т.А. Марків
Вик. Степанова Н.В.
0(5536)4-09-77