flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Аналітичне дослідження стану організації роботи Каховського міськрайонного суду з розгляду звернень громадян за 2011 рік

06 червня 2013, 15:55

Аналітичне дослідження

 стану організації роботи Каховського міськрайонного суду

з розгляду звернень громадян за 2011 рік

 

 

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348.

 

За 1 півріччя 2011 року до Каховського міськрайонного суду Херсонської області надійшло 21 звернення громадян, що на 15 звернень, або на 28,6 % більше, ніж за аналогічний період минулого року.

 

Спостерігається незначна тенденція збільшення звернень громадян за 1 півріччя 2011 року.

 

Із метою належної організації особистого прийому громадян в Каховському міськрайонному суді Херсонської області затверджений Порядок організації та графік проведення особистого прийому громадян головою суду. Графік особистого прийому громадян розміщено в приміщенні суду в зручному для огляду місці. Відповідна інформація для громадян розміщена на веб-сайті.

 

Ведеться журнал особистого прийому громадян, в якому зазначається дата проведення прийому, прізвище заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду. Особлива увага під час проведення особистого прийому головою суду приділяється зверненням інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. У разі звернення осіб даної категорії їх прийом проводиться позачергово, незалежно від днів та годин прийому.

 

У 1 півріччі 2011 року в Каховському міськрайонному суді на особистому прийомі розглянуто 8 звернень (на 8 менше ніж у 1 півріччі 2010 року). На звернення, що не вимагали додаткового вивчення, під час особистого прийому надавалися кваліфіковані консультації. У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі не було можливо через його складність або необхідність додаткового вивчення, заявникам пропонувалося викласти їх у письмовій формі (2) для подальшого детального розгляду. Всі звернення розглядалися у 15-денний термін.

 

У зверненнях, отриманих на особистому прийомі, найчастіше порушувалися такі питання:

-          неналежна організація роботи суду;

-          інші питання.

 

Із загальної кількості звернень, що надійшли до суду (21), були опрацьовані та надані відповіді:

 

Категорія звернень

1 півріччя 2011 року

всього надійшло звернень, в тому числі:

21

на невидачу копій судових рішень

1

на дії суддів (у тому числі етика поведінки)

1

на тривалий нерозгляд справ і тяганину при розгляді

4

про незгоду з судовими рішеннями

1

про невчасне направлення справи до апеляційної та касаційної інстанції

2

на несвоєчасне звернення до виконання судових рішень

0

на організацію роботи суду

6

інші питання

6

Обґрунтовані звернення

21

Необґрунтовані звернення

0

 

За звітний період – 1 півріччя 2011 року – чотири звернення були розглянуті в термін до 5 днів, шість звернень – в термін до 10 днів, всі інші в термін до 15 днів.

 

На адресу суду надійшли два звернення громадянина Д. про порушення його права користування пільгою на проїзд транспортом загального користування на міських маршрутах, просив надати письмову інформацію про дату призначення та результат розгляду справи, яка перебуває в провадженні суду. По даним заявам громадянину Д. було відмовлено в частині надання інформації про результат розгляду справи, оскільки він не є учасником процесу по вказаній цивільній справі, задоволення заяв суперечитиме положенням цивільно-процесуального законодавства.

 

Основну частину звернень (6) становлять скарги на організацію роботи суду. Всі вони є необґрунтованими.

 

Так, від громадянки С. надійшла скарга в якій порушується питання, щодо неналежного приймання громадян канцелярією суду. Скаржнику письмово було роз’яснено, що приймання громадян у суді здійснюється згідно з законодавством України про звернення громадян та відповідними Правилами внутрішнього розпорядку суду.

 

Скарга на дії судді (1) є необґрунтованою. За цією категорією дописувач оскаржив дії судді при розгляді справи, замість того щоб апеляційно оскаржити рішення суду. Законом не передбачено давати правову оцінку процесуальним діям судді суду першої інстанції.

 

До категорії інші питання, віднесено звернення громадян де дописувачами висловлені узагальнені незадоволення.

 

Так, громадянка М. скаржиться на порушення прав, свобод та інтересів членів її родини. Дане звернення було повернено громадянці М., оскільки не зрозуміла суть порушених питань. У відповіді суду зазначено, що заява не підлягає розгляду та вирішенню згідно зі ст.8 Закону України «Про звернення громадян».

 

Причини надходження необґрунтованих звернень, скарг є суб’єктивними, вони виявляються в певному суб’єктивному ставленні особи до предмета відповідного звернення, його нерозумінні. Низька правова культура громадян та їх необізнаність у чинному законодавстві України призводить до звернення в судову інстанцію із заявами, скаргами на дії та рішення суддів в порядку Закону України «Про звернення громадян», хоча розгляд таких заяв передбачений Цивільним процесуальним та Кримінально-процесуальним кодексами України.

 

Мають місце випадки, коли громадяни при вирішенні спірних питань через судові органи не користуються кваліфікованою юридичною допомогою або послугами адвокатів, а намагаються самостійно захищати свої інтереси.

 

Фактів порушення Закону України  «Про звернення  громадян», не вирішення порушених у зверненні обґрунтованих питань, що призвело до повторного звернення або до органів вищого рівня в Каховському міськрайонному суді не виявлено.

 

Голова Каховського

міськрайонного суду:                                                                                                     І.М.Єйбог

 

 

Виконавець Дороган Т.В.