На виконання Плану роботи Каховського міськрайонного суду Херсонської області на 1 півріччя 2015 року, затвердженого головою Каховського міськрайонного суду Херсонської області 25 грудня 2014 року узагальнено стан організації роботи зі зверненнями громадян та запитів на публічну інформацію, що надійшли до Каховського міськрайонного суду Херсонської області в 2014 році.
Організація роботи зі зверненнями громадян в Каховському міськрайонному суді Херсонської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 7.02.2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
Прийом таких категорій громадян, як Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої соціалістичної Праці, інваліди Великої Вітчизняної війни, ветерани війни та праці, інваліди, непрацездатні особи та особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, члени багатодітних сімей, одинокі матері здійснюється керівником у будь-який вільний час позачергово.
За розподілом функціональних обов’язків облік звернень громадян та юридичних осіб, участь у підготовці відповідей на звернення громадян, розгляд запитів на інформацію, проведення аналізу роботу суду з розгляду звернень віднесено до компетенції заступника керівника апарату суду.
В суді ведеться картково-журнальна форма реєстрації звернень громадян. Звернення, що надходять реєструються в день їх надходження в картці та журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, який ведеться окремо від загального діловодства. На кожне звернення заводиться окреме провадження.
Відповідно до ст.22 Закону України «Про звернення громадян» голова суду здійснює особистий прийом громадян згідно затвердженого графіка.
Графік прийому громадян розміщений в зручному для огляду місці - на інформаційному стенді. Відповідна інформація розміщена на веб-сайті «Судова влада». Головою суду ведеться Журнал особистого прийому громадян, у якому зазначається дата прийому, прізвище заявника, суть питання, результат розгляду.
Протягом звітного періоду прийнято 4 особи (3 з роз»яснення порядку оскарження рішення, 1 з роз»яснення порядку звернення до виконання судового рішення в примусовому порядку). За результатами розгляду громадянам надається обґрунтована відповідь.
За звітний період до суду надійшло 15 звернень громадян, з яких 11 надійшло від громадян, 4 звернення від юридичних осіб. Звернень від народних депутатів за звітний період не надходило. На всі скарги головою суду в установлений законом термін було надано відповіді.
Із загальної кількості звернень громадян, які надійшли в 2014 році 14 або 93% складають скарги. Повторних звернень до суду не надходило. По категоріях скарги, які надійшли до суду розподіляються:
- на невидачу копій судових рішень – 3;
- на дії суддів – 2;
- про незгоду з судовим рішенням – 2;
- на організацію роботи суду - 7;
- з інших питань - 1.
В термін до 5 днів розглянуто 5 звернень, до 7 днів – 4, до 10 днів – 6.
14 звернень дописувачів визнано необґрунтованими, одне звернення залишено без розгляду, дописувачу надані роз’яснення щодо порядку розгляду питань, викладеного в заяві.
Основними питаннями, що порушуються у скаргах є:
- процесуальні дії суддів;
- неналежна організація роботи суду.
Стосовно скарг на дії суддів, то за своїм змістом вони в більшості випадків містять незгоду з рішеннями судів та діями, пов’язаними з процесуальною діяльністю суддів. Але статтею 12 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв та скарг громадян, встановлених кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним та трудовим законодавством, тому в цих випадках скаржникам роз’яснюється порядок та строки оскарження судових рішень передбачені цивільно-процесуальним законодавством.
По скаргах на організацію роботи суду, заступником керівника апарату суду проводилися перевірки або працівниками апарату суду готувалися доповідні записки, які розглядалися на оперативних нарадах, доводилися до відома голови суду. Дописувачам надавались мотивовані відповіді, а у разі необхідності роз’яснення.
В ході вивчення стану організації роботи суду приділяється значна увага організації роботи зі зверненнями громадян, дотримання строків надання відповідей, виконання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, тощо.
З метою покращення роботи з питань розгляду звернень громадян відповідальною особою постійно вивчається законодавство про звернення громадян, посилено контроль за не допущенням надходження повторних скарг, надаються вичерпні відповіді на звернення.
Для виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, плануються заходи з проведення аналізу стану роботи із зверненнями громадян, зокрема, один раз на півріччя, результати аналізу розглядаються на оперативних нарадах працівників суду.
Заступник керівника апарату
Каховського міськрайонного суду Дороган Т.В.