04 лютого 2022 року
На виконання вимог пункту 7 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня1997 року №348, посадовою особою, яка веде діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами щороку готуються матеріали, які аналізуються та узагальнюються.
Каховським міськрайонним судом Херсонської області (надалі – Судом) протягом 2021 року здійснювалися заходи щодо забезпечення вимог, передбачених Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Протягом 2021 року до Суду поштовим зв’язком надійшло вісім звернень громадян.
Загальна кількість звернень за звітний період збільшилася на 2, в порівнянні з аналогічним періодом 2021 року, але необхідно взяти до уваги, що по двох зверненнях - порушені питання, які не регулюються Законом України «Про звернення громадян».
За характером звернень, що надійшли до суду порушувалися питання:
Під час вивчення питань, що порушувалися у зверненнях встановлено.
Скарги Р.Бабічевої (ЗГ-Б-6/21, ЗГ-Б-8/21) – містять порушені питання про безпідставне затягування строків розгляду справи. Дописувачу роз’яснено, що більшістю випадків за яких розгляд справи не відбувався, пов’язана з неявкою до суду однієї із сторін. Призначенням п’яти судових засідань суд намагався, незважаючи на об’єктивні причини, розглянути її в розумні строки. Відповідно до статей 124, 126 Конституції України, правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Вплив на суддю в будь-який спосіб забороняється.
Скарга О.Форощук (ЗГ-Ф-5/21) порушує питання щодо неналежних дій судді зумовлених створенням неналежних умов для проведення судового засідання. Відповіддю дописувачу роз’яснено, що суд створює належні та комфортні умови для всіх учасників процесу. Перед початком розгляду справи суддею опитано сторони у справі щодо комфортності температурного режиму в кабінеті.
Скарга О.Гожуловської (ЗГ-Г-4/21) зумовлена незгодою з ухваленим щодо неї рішенням, вважає, що відбулося порушення її прав. За результатами розгляду скарги вимоги залишені без розгляду, виключне право перевірки законності та обґрунтованості судових рішень має відповідний суд згідно з процесуальним законодавством. Оскарження у будь-який спосіб судових рішень, діяльності суддів щодо розгляду та вирішення справи поза передбаченим процесуальним законом порядку у справі не допускається.
Скарга В.Мальчикова (ЗГ-М-7/21) висловлює незадоволення, що стосуються неналежної організації суду – не сповіщення його про відкладення судового розгляду, що зумовило безпідставні витрати на проїзд. Перевіркою встановлено, що судовий розгляд відкладено за причини видалення судді до нарадчої кімнати по іншому кримінальному провадженню, а отже дотриманню одного із принципів судочинства – безперервності судового процесу.
Скарга В.Никончук (ЗГ-Н-1/21) порушує питання про незгоду з рішенням по справі, вважає, що воно повинне бути переглянутим. Ніхто, крім суду вищої інстанції, не наділений законом повноваженнями встановлювати або оцінювати обставини справи, вирішувати питання про достовірність або недостовірність того чи іншого доказу, а також перевіряти законність та обґрунтованість судових рішень.
Під час вивчення питань, що порушувались у вищезазначених скаргах встановлено їх необґрунтованість.
Колективним зверненням (ЗГ-К-2/21) мешканці ОСББ просять вирішити питання безпеки проживання мешканців будинку. Заявниками зазначені обставини, що можуть свідчити про кримінальне правопорушення, отже звернення, як можливе джерело інформації про кримінальне правопорушення, направлено до Відділу поліції для вжиття відповідних заходів.
Представником банківської установи в електронній формі звернення громадян (ЗГ-Б-3/21) порушено питання із надання інформації щодо звернення до виконання судових рішень. Як вбачається із надісланого звернення, представник юридичної особи ініціює рух інформації від розпорядника до запитувача, але не порушує питань, які спрямовані на поліпшення роботи органів судової влади, відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення. Недотримання формальних вимог до звернення тягне відмову у розгляді та вирішення згідно статті 8 Закону України «Про звернення громадян».
На всі звернення з вищезазначених питань були вчасно надані відповіді з необхідними роз’ясненнями, інформуванням тощо. Відповіді на звернення надавались виключно державною мовою у відповідності до Закону України «Про мови» та повно, з урахуванням усіх порушених у звернення питань.
Випадків недотримання установлених чинних законодавством термінів розгляду звернень протягом звітного року не встановлено. Письмові звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників Великої Вітчизняної війни, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, дітей-сиріт, жінок, яким присвоєно Почесне звання України «Мати-героїня» до Суду не ініціювалися.
Усі звернення, що надійшли до Суду обліковуються за допомогою автоматизованої системи документообігу суду та, після опрацювання, формуються у справи згідно Інструкції з діловодства.
Заходи щодо запобігання надходжень повторних звернень, здійснюються шляхом надання вичерпної відповіді, що не потребує додаткового з’ясування інформації чи роз’яснень.
З метою інформування на офіційному веб-сайті та стенді, що розміщений на першому поверсі приміщення Суду розміщено інформаційно-довідковий матеріал про його роботу у напрямку реалізації та конституційного права на звернення до органів судової влади: витяг із Закону України «Про звернення громадян», зразок оформлення звернення, графік особистого прийому громадян головою та керівником апарату Суду, інша необхідна громадянам інформація.
Згідно даних Журналу реєстрації зі зверненням громадян особистий прийом громадянами не ініціювався, особисті прийоми не проводилися. Інформація про роботу зі зверненнями громадян щорічно розміщується на сайті Суду.
Звітну форму «Звернення громадян» за 2021 рік моджна переглянути в розділі "Статистична звітність".
Заступник керівника апарату суду Тетяна ДОРОГАН