За результатами проведеного волонтерами ГО «Запорізька правозахисна група» дослідження оцінки якості роботи Каховського міськрайонного суду Херсонської області в 2019 році виконавці дослідження дійшли висновку про задоволеність учасників судових проваджень роботою суду.
За 5-бальною шкалою загальна оцінка якості роботи суду дорівнює 4,5, що вказує на достатньо високий рівень задоволеності учасників судових проваджень якістю роботи суду.
Показники за вимірами якості роботи суду знаходяться на достатньо високому рівні та складають:
доступність – 4,4
зручність і комфортність перебування – 4,7
повнота та ясність інформації – 4,5
дотримання термінів судового розгляду – 4,3
якість роботи працівників апарату – 4,4
якість роботи суддів – 4,7.
Незважаючи на достатньо високий рівень оцінки роботи суду, виконавці дослідження звернули увагу на такі показники, як:
- Доступність до суду – 4,4, що включає:
- зручність для респондентів діставатися до будівлі суду громадським транспортом – 4,3
- можливість респондентів дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності – 3,5
- Дотримання термінів судового розгляду, що включає:
- вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі - 4,1
- врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання - 4,3
- обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи – 4,5;
- Якість роботи працівників апарату суду, що включає старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків – 3,2
- Судове рішення, а саме, сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване) – 4,2.
Висловлені учасниками судових проваджень в процесі опитування побажання стосуються збільшення (виділення) працівників суду для надання консультацій громадянам та поліпшення обладнання.
Враховуючи наведені показники, ГО «Запорізька правозахисна група» надано наступні рекомендації:
Щодо зручності та комфортності перебування в суді:
- розглянути можливість внесення пропозиції до органів місцевого самоврядування та перевізників на збільшення (створення) маршрутів, які довозитимуть людей до суду;
- провести інформаційну кампанію (розмістити на стендах інформацію, тощо) про можливість отримання безоплатної правової допомоги в Центрах та Бюро системи БВПД;
- розглянути можливості поліпшення обладнання;
- розглянути можливості виділення працівника апарату суду для консультування громадян з питань, що стосуються судового провадження;
- проаналізувати можливість організації пункту з надання послуг з роздрукування та копіювання процесуальних документів для відвідувачів суду;
- розглянути можливість встановлення кулерів з водою або організації пунктів продажу напоїв, встановлення кавового апарату в суді;
- розробити систему налагодження зворотного зв’язку з користувачами судових послуг через скриньки для повідомлень, відгуків, пропозицій щодо покращення роботи суду, листів вдячності за ефективну роботу.
Щодо роботи працівників апарату суду та суддів:
- прийняти міри щодо вчасного (відповідно до графіку) початку останнього засідання по справі,врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання тазменшення випадків затримки/ перенесення слухань у розгляді справи;
- звернути увагу на питання викладення рішень більш зрозумілим для учасників проваджень текстом.
- проаналізувати питання щодо перспективи професійного зростання працівників апарату та суддів;
- підтримувати на належному рівні дотримання працівниками апарату суду загальних правил етичної поведінки, принципів професійності, доброзичливості та гідності;
- брати участь у навчально-тренувальних заходах щодо покращення професійних навичок в роботі;
- підтримувати співпрацю з громадськістю, ЗМІ.