Комітет з питань верховенства права та правосуддя підтримав проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансування судової влади).
Зокрема, проектом закону пропонується передбачити, що інструкції щодо підготовки бюджетних запитів Конституційним Судом, Верховним Судом, вищими спеціалізованими судами, Державною судовою адміністрацією мають враховувати нормативи фінансового забезпечення суддів загальної юрисдикції, розроблені відповідно до Закону "Про судоустрій і статус суддів".
Крім того, пропонується визначити, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, та Кабінет Міністрів у разі виявлення необґрунтованості бюджетних запитів Конституційного Суду, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів, Державної судової адміністрації включає їх до проекту Державного бюджету із аргументованими висновками та відповідними пропозиціями. Також передбачається, що Кабінет Міністрів до схвалення законопроекту про держаний бюджет подає його проект до вказаних органів судової влади з питань, що стосуються фінансового забезпечення суддів.
Під час обговорення народні депутати звертали увагу на те, що гарантії незалежності суддів закріплені, зокрема, у частині четвертій статті 47 Закону "Про судоустрій і статус суддів", згідно з якою незалежність судді забезпечується окремим порядком фінансування та організаційного забезпечення діяльності судів, установленим законом, належним матеріальним та соціальним забезпеченням суддів.
Крім того, парламентарії зазначали, що Конституційний Суду у Рішенні від 24 червня 1999 року №6-рп/99 (справа про фінансування судів) та у Рішенні від 1 грудня 2004 року № 19-рп/2004 (справа про незалежність суддів як складову їхнього статусу) наголосив, що однією з конституційних гарантій незалежності суддів є особливий порядок фінансування судів. Важливим механізмом забезпечення такої гарантії є встановлений частиною першою статті 130 Конституції України обов'язок держави забезпечувати фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів шляхом окремого визначення у Державному бюджеті видатків на утримання судів. Централізований порядок фінансування судових органів з Державного бюджету в обсягах, які мають забезпечувати належні економічні умови для повного і незалежного здійснення правосуддя, фінансування потреб судів (витрати на розгляд судових справ, комунальні послуги, ремонт і охорону судових приміщень, придбання оргтехніки, поштові витрати тощо) має обмежити будь-який вплив на суд і спрямований на гарантування судової діяльності на основі принципів і приписів.
На думку членів Комітету, запропоновані законопроектом зміни забезпечать належні економічні умови для повного і незалежного здійснення правосуддя, фінансування потреб судів.