16 червня 2016 року у місті Херсоні відбулася презентація результатів опитування громадян з оцінки рівня задоволеності користувачів-відвідувачів судів якістю окремих аспектів функціонування судів Херсонської області з подальшим обговоренням у форматі круглого столу рекомендацій щодо шляхів покращення функціонування судів Херсонщини.
У презентації та роботі круглого столу взяли участь представники місцевих судів Херсонської області, де проходило опитування, представники територіального управління Державної судової адміністрації в Херсонській області, органів державної влади, місцевих організацій громадянського суспільства, адвокати, представники ЗМІ. Від Каховського міськрайонного суду Херсонської області участь в роботі круглого столу взяли керівник апарату суду Назарова Н.М. та консультант – Богодухова Н.М.
Протягом листопада-грудня 2015 року Херсонська молодіжна громадська організація «Нова генерація» з метою об’єктивної оцінки якості послуг, що надаються судами, проводила опитування (за методологією карток громадянського звітування) в 19 місцевих районних судах загальної юрисдикції та 3 спеціалізованих судах Херсонської області. Опитування здійснювалось в рамках проекту «Громадянська ініціатива з оцінки якості функціонування судів Херсонської та Миколаївської областей» за фінансової підтримки Проекту USAID «Справедливе правосуддя». Опитування здійснювали спеціально підготовлені інтерв’юери шляхом безпосереднього спілкування з відвідувачами судів.
Також були представлені рекомендації щодо поліпшення якості судових послуг та підвищення рівня громадської довіри до судів, які були взяті до уваги представниками судів.
За результатами опитування більшість респондентівв цілому оцінили якість роботи Каховського міськрайонного суду Херсонської області на «добре». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,15 бали.
Найкраще в апеляційному суді забезпечуються наступні показники:
- «зручність та комфортність» (особливо відвідувачі задоволені чистотою та прибраністю приміщень, достатністю освітлення у приміщенні);
- «повнота та ясність інформації» (розташування інформаційних стендів, повнота та ясність інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, правил допуску в суд та перебування в ньому, справ, що призначені для розгляду, порядок сплати судових зборів, реквізити та розміри платежів, зразків документів тощо);
В звіті зазначено, в яких напрямках Каховський міськрайонний суд має удосконалювати свою роботу, аби мати кращі показники.
В ході обговорення учасники заходу дякували організаторам за можливість долучитися до реалізації такого цікавого та важливого проекту, висловлювали впевненість, що отримана в ході опитування інформація та розроблені рекомендації сприятимуть покращенню функціонування судів, адже оцінювання якості дозволяє керівництву суду вирішувати наступні завдання: отримання інформації про поточну ситуацію у суді за ключовими параметрами його діяльності; обґрунтування поточних та стратегічних рішень; визначення пріоритетів для змін; моніторинг інновацій, оцінка їх результативності та ефективності; оцінювання відповідності конкретних параметрів роботи суду до існуючих стандартів та нормативів.