flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Парламент визначився з процедурою внесення змін до Конституції, змінивши окремі положення Закону про регламент Верховної Ради України

12 лютого 2016, 15:36

          Відповідний Закон (проект №3812) “Про внесення змін до статті 149 Регламенту Верховної Ради України” 28.01.2016 року було прийнято за основу та в цілому. Закон було прийнято в редакції Комітету. 229 народних депутатів проголосували за.

         Окремо зауважимо, на сайті ВР доступна для ознайомлення лише первинна редакція документу.

         Згідно з проектом визначалось, що новообрана ВР може розглядати питання про прийняття законопроекту про внесення змін до Конституції України, який відповідно до статті 155 Конституції України був попередньо схвалений Верховною Радою попереднього скликання, але голосування щодо прийняття якого як закону не проводилося. З висновку комітету зрозуміло, що саме це положення його члени і забракували.

         Діюча ж норма Регламенту передбачає, що новообрана ВР не може розглядати питання про прийняття вищевказаного законопроекту. У такому випадку законопроект про внесення змін до Конституції України вважається не прийнятим ВР попереднього скликання і до нього застосовуються вимоги частини першої статті 158 Конституції України.

         Верховна Рада згідно з прийнятим Законом може прийняти законопроект, передбачений ст. 155 Конституції України, за умови, що законопроект за висновком КСУ визнаний таким, що відповідає вимогам статей 157, 158 Конституції, та КСУ не висловив щодо нього застережень, і цей законопроект відповідно до ст. 155 Конституції України був попередньо схвалений ВР цього ж скликання на попередній черговій  сесії ВР (в діючій редакції Регламенту мова йде і про позачергову сесію).

        Після обговорення законопроекту про внесення змін до Конституції України на голосування ставиться, відповідно, питання про його попереднє схвалення (стаття 155 Конституції) чи прийняття в цілому (ст. 155, ч.1 ст. 156 Конституції). Якщо законопроект про внесення змін до Конституції України (на який є висновок КСУ про відповідність вимогам ст. 157, 158 Конституції) був попередньо схвалений ВР і не був розглянутий на наступній черговій сесії після попереднього схвалення, то такий законопроект розглядається ВР на наступній за нею черговій сесії. Законопроект, який не отримав (згідно із ст. 155 чи, відповідно, ч.1 статті 156 Конституції) необхідної кількості голосів народних депутатів на підтримку, вважається відповідно не схваленим попередньо чи не прийнятим.

         Нагадаємо, ст. 155 Конституції передбачає, що законопроект про внесення змін до Конституції, крім розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України", попередньо схвалений більшістю від конституційного складу ВР, вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії Верховної Ради України за нього проголосувало не менш як дві третини від конституційного складу Верховної Ради України. Зауважимо, саме положення стосовно "наступної чергової сесії ВР" 29.01.2016 року почне розглядати КСУ, до якого депутати звернулись за тлумаченням.

 

Джерело: http://zib.com.ua/